آنچه مشاورین املاک باید بدانند

اهمیت مشتری مداری در کسب و کار مشاورین املاک

دردنیای امروز ، اقتصاد بر پایه مشتری است ، تا زمانی که مشتری  وجود دارد و داد و ستد انجام می شود طبعا بازار نیز رواج دارد و هر گاه مشتری به هر دلیل در بازار حضور نیابد هر نوع فعالیت تولیدی یا خدماتی موفقیتی نخواهد داشت .

بنگاه های املاک فعالیت خدماتی دارند و در حقیقت خدمات اطلاعاتی خود را  در زمینه املاک به مشتریان می فروشند بنابراین تا زمانی که مشتری وجود دارد بنگاه املاک می تواند حضور ثمر بخشی در بازار مسکن داشته باشد .

در عصر جدید مشتری با انواع خدماتی روبرو است که هر کدام ویژگی های منحصربفرد خود را دارند بنابراین زمانی مشتری به سراغ ما می آید که ما خدمات خاص به او ارائه نمایم، با توجه به اینکه در سالیان اخیر به لحاظ کمی بنگاه های املاک به شکل گسترده ای رشد داشته اند و در هر کوی و خیابان دهها بنگاه املاک وجود دارد . و یقینا مشتری زمانی در بنگاه ما حضور پیدا خواهد کرد که منافع او از هر نظر کاملا حفظ شود . از این رو شاید مناسب باشد بگوییم مشتری مداری در بنگاه های املاک یک اصل ضروری برای کسب درآمد است .

مسکن کالا گرانبهایی است و هر شخص در طول عمر خود حداکثر  2 تا 3 بار خرید می کند بنابراین کسی که می خواهد گرانترین کالای زندگی خودرا تهیه کند طبعا نیاز به مشاوره و راهنمایی صحیح و کارامد دارد. ما نباید انتظار داشته باشیم که مشتری به محض ورود به بنگاه املاک حتی در صورت موجود بودن ملک مورد نظر ، پای عقد قرارداد بنشیند .

هر کالای که ارزش ریالی بیشتری داشته باشد خرید آن نیز به کندی صورت می گیرد و طبیعی است که برای خرید گران ترین کالای زندگی باید تامل بیشتری کرد و با آرامش اقدام به خرید کرد.

بنابراین مشاور موظف است از ابتدای ورود مشتری به این نکته اهمیت ویژه ای دهد و با این نگرش مشخصات متقاضی را ثبت کند و سپس در محیطی آرام به حرف های مشتری خود گوش دهد و خواسته های او را یادداشت کند و بر اساس نیاز و توان مالی مشتری نقش اصلی خود را یعنی مشاوره را به نحو احسن ایفا نماید.

هدف در بازار داد و ستد ، کسب درآمد و پول است . پول و درآمد زمانی به دست می آید که مشتری به شما اعتماد کند و بر اساس این اعتماد  است که مشتری می تواند موردهای را که به او معرفی کردید را انتخاب کند .

بنابراین :

اعتماد سازی یکی از اصول مهم در کسب و کار است

تا زمانی که مشتری به شما اعتماد نکند .هر چه قدر هم شما تلاش کنید منجر به قرارداد نمی شود و برای این که این اعتماد برقرار شود باید اخلاق حرفه ای کسب و کار را کاملا رعایت کنید تا مشتری خود را برنده بازی بداند  و اگر لحظه ای او تصور کند که در این بازی بازنده است  پای میز قرارداد نمی نشیند .

ترس بازنده شدن را از مشتری دور کنید

مشتری نیاز دارد تا شما به عنوان مشاور به سوال های او درست و منطقی جواب دهید . بنابراین مشاور متعهد است  تا با آگاهی بهترین راهکار را برای خرید ارائه نماید تا مشتری احساس خوشایندی برای خرید داشته باشد.  این نکته را نباید فراموش کنیم که وقتی مشتری به اراده خود به سراغ ما می آید در اغلب موارد پنجاه درصد خرید انجام شده است . پس با کارشناسی دقیق در هنگام ثبت ملک از فروشندگان و موجرین بهترین ها را برای خریداران و مستاجرین قائل شوید.

شیوه های فایل یابی جهت استفاده مشاورین املاک

نقطه قوت یک مشاور حرفه ای در ابتدا داشتن انبوهی از فایل های کارشناسی شده است و شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که فایل خوب را از کجا پیدا کنیم؟

1- اعتبار و تجربه کاری

یکی از مهم ترین توصیه های که به مشاوران تازه کار ارائه می شود اینست که: در انتخاب محل فعالیت خود بسیار دقت کنید. اما اگر مشاوری با سابقه هستید تحت هیچ شرایطی مکان خود را عوض نکنید چرا که بهترین مکان برای فعالیت شما، مکانی است که در آن سالها کسب تجربه کرده اید و به‌ نوعی اعتبار پیدا کرده اید.

مهم ترین منبع فایل یک مشاور اعتبار و تجربه اوست بطوریکه شما بعد از چندین سال کار حرفه ای در مشاور املاک با استفاده از مشتریان خود بانک اطلاعاتی تهیه کرده اید که فقط متعلق به شماست‌ و چنانچه اصول مشتری مداری را درست انجام داده باشید با استفاده از بانک اطلاعاتی ملک ها ،  فایل و مشتری همیشه در اختیار شماست .

پس تا می توانید کسب اعتبار کنید تا به این‌ باور برسید که هیچ ابزاری به اندازه اعتبار و تجربه کاری شما بستر موفقیت را برایتان فراهم نخواهد کرد.

2- سازندگان

تعامل یک مشاور حرفه ای با سازندگان می بایست بسیار قوی باشد.همواره لیستی از سازندگان تهیه کنید و بطور مداوم سعی کنید با آنها در تماس باشید.سازندگان همواره مشتریان ثابت شما هستند و شما می بایست روابط خود را با آنها قوی و قوی تر کنید. ارائه یک سالنامه نفیس مدیریتی در آغاز سال جدید می تواند پایه های روابط کاری شما پسندیده تر نماید

3- استفاده از تراکت های تبلیغاتی

سعی کنید همیشه تبلیغات را در اولویت کاری خود قرار دهید و خود را بعنوان یک مشاور فعال در منطقه معرفی کنید.لازم نیست برای این کار از تبلیغات پرهزینه استفاده نمایید شما میتوانید با استفاده از تراکت های ارزان و پخش ان در محدوده کاری خود نام خود را در ذهن مشتریان درج نمائید.

4- تبلیغات از طریق ارسال پیامک انبوه

یکی ازبهترین روش های موثر تبلیغاتی ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی می باشد که با ارسال اس ام اس به محله و منطقه و… می توان رشد چشمگیری در فروش را شاهد بود. چرا که سریعا تبلیغ به دست مشتری می رسد و مشتری می تواند راحت تماس بگیرد و رشد سریع فروش خود را شاهد باشید

شاید فکر می کنید که چرا باید برای تجارت کوچک خود از پیامک های تبلیغاتی استفاده کنم؟
با توجه به این که این روش از تبلیغات نسبت به دیگر گونه های تبلیغ، هزینه کمتر و حجم وسیع تری از ارسال تبلیغ را در اختیار شما قرار می دهد برای یک تجارت کوچک با بودجه تبلیغاتی ، این روش از تبلیغات مانند اجاره کردن یک بیلبورد تبلیغاتی خواهد بود که تقریباً هزینه ای برای آن تجارت نخواهد داشت

{این هوش شماست که آینده شما را رقم خواهد زد}

راه اندازی وب سایت

اينترنت به سرعت در حال پيشرفت است و هر روز عده زيادی به اين شبكه جهانی می پيوندند. همچنين روش های استفاده از اينترنت نيز رو به تغيير است لذا مشاهده مي كنيم در ايران نيز پيشرفتهايی در اين زمينه انجام گرفته است. اين استفاده گسترده از اينترنت باعث شده است كه داشتن وب سايت در تجارت امروز نقشی مهم و حياتی را ايفاء می کند.

فكر می كنيد دليل اين امر چيست؟

در مرحله اول اينترنت يك رسانه تبليغاتي دائمی است كه هر كس تنها با صرف مبلغی ناچيز می تواند به آن متصل شده و در هر ساعتی از شبانه روز كه بخواهد به مطالب سايت شما دسترسی داشته باشد اينترنت اين امكان را به مشتريان شما می دهد كه به سرعت از موردهای جديد شما پی برده و از آخرين اخبار دفتر کارشما مطلع شوند.

وب سايت شما می تواند بزرگترين ابزار تبليغاتی، عرضه خدمات شما و معرفی شما به مشتريانتان باشد. ايجاد وب سايت متناسب با فعاليتهای شما می تواند مزايای زيادی برای شما در پی داشته باشد .

هزينه راه اندازی يک وب سايت به مراتب پايين تر از ايجاد يک دفتر کار فيزيکی است. هزينه خريد یا اجاره يک دفتر کار واقعی حداقل ??? ميليون تومان است در صورتيکه قيمت وب سايت از يک صدم مبلغ فوق هم کمتر می باشد و مهم تر از همه تمامی ملک های سپرده شده در هر زمان قابل دسترسی و به روز است . ماليات پرداخت نمی کنيد و قبض آب و برق برای شما فرستاده نمی شود و بازديدکنندگان و مشتريان شما ، منحصر به يک منطقه يا شهر نخواهند بود

مشتری برای دفعات بعدی بيشتر به وب سایت  شما مراجعه می کند، چون فاصله مشتری تا آنجا فقط چند کليک است و بر اساس طبقه بندی سایت شما می تواند به راحتی ملک مناسب خود را انتخاب کند.

هزينه تبليغات در اينترنت و معرفی وب سايت شما نسبت به ساير رسانه ها به مراتب ارزانتر می باشد. فراموش نکنيد که هرگز قادر به ارائه کالا و خدمات خود به مردم نخواهيد بود مگر اينکه حضور خود را اعلام و مدام آن را يادآوری نماييد.

بسياری از افراد براين عقيده اند که محصولات و خدمات ما مشتريان خاص خود را دارد و يا نيازی به معرفی آن به تمام نقاط کشور و یا فراتر از آن  نداريم. بسيار خب، شما کمی در مورد گسترش هر روزه اينترنت پرس و جو کنيد و به بررسی تجارتهای نمونه و رقبای خود در اينترنت بپردازيد. مطمئنا”

تغيير عقيده خواهيد داد!

نتیجه گیری

آژانس های در امر تجارت خود موفق هستند که در تلاش برای گسترش رقابت باشند

در گذشته تمام اهرمها در اختيار فروشنده بود حال آنکه امروزه اهرمهای کنترلی در دست مشتريان است، برای توسعه تجارت خود ناگزير به توسعه روشهای سنتی مبتنی بر راهکار روز هستيد. تجارت الکترونيک در جهان يک موضوع کاملا جا افتاده است. اما در ايران به علتهای گوناگون اين مورد هنوز برای تعدادی از مردم امری نا آشناست. ولي حداکثر تا دو سال آينده اوضاع در ايران، به نحو چشمگيری تغيير خواهد کرد. اما اگر بخواهيد نقطه شروع تان آن روز باشد، ديگر به سختی به کسانی که امروز در حال فعاليت اند خواهيد رسيد.

در ادامه بخوانید:

اهمیت نگهداری اطلاعات ملک در دفاتر فایلینگ املاک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *